19 szeptember 2014

A Fiat Professional a 2014-es Hannoveri IAA Autókiállításon

A 65. Hannoveri Nemzetközi Autókiállítás, Európa legfontosabb haszonjármű és ipari jármű kiállítása szeptember 25. és október 2. között kerül megrendezésre. Az esemény a német várost szakmabeliek és a szektor legnagyobb szereplőinek találkozóhelyévé teszi, amelyek között a Fiat Chrysler Automobiles is képviseltetni fogja magát Fiat Professional márkájával. Vezető márkaként a Fiat mindig is kiemelkedő szerepet töltött be a német piacon értékesített kishaszonjárművek kategóriájában.


Hannoverben a Fiat Professional 17 járművet fog kiállítani különleges hangsúlyt fektetve az új Ducato-ra, valamint az új Doblò világpremierjére. A német seregszemle tökéletes alkalmat kínál a márka valamennyi új termékének felfedezésére, s egyúttal el is indítja a teljes modellválaszték 2016-ig tartó maradéktalan megújítását.

A stand sztárja az új Doblò, ami immár a negyedik generációja az indulástól kezdve minden tekintetben haszonjárműnek tervezett modellnek és ami nem csak egy kisteherautó hanem egy vérbeli, különböző felszereltséggel minden munkára alkalmassá tehető több funkciós haszonjármű.

Az új modell világpremierjére Hannoverben, a nemzetközi sajtónak fenntartott első napon kerül sor amikortól az első hivatalos fényképek is elérhetőek lesznek az alábbi címen: www.fiatprofessionalpress.com.

Az új Doblò teljesen áttervezett belsőt és külsőt, 3 ülést és akár 40 százalékkal jobb válaszidőt kínál a gázparancsokra az osztályában legjobb úttartás és vezetési kényelem mellett, köszönhetően a bi-link felfüggesztésnek és a szegmensben verhetetlen raksúlynak és térfogatnak. A választékot mindemellett tovább növeli az új "Ecojet" változat, amely egyesíti az alacsony üzemanyag fogyasztást és a lecsökkentett fenntartási költségeket.

Hannoverben természetesen kiemelt helyet kap a Fiat legújabb fejlődési állomását képviselő új Ducato is, amely a változó vásárlói igények kielégítését célzó számos innovációt, több technológiát, megnövelt hatékonyságot és nagyobb kiaknázható értéket kínál.

Emellett kiállításra kerül még a speciális Ducato-Yamaha bemutató teherautó is mintegy véglegesítve és kihangsúlyozva a két márka, 2014-es MotoGP Világbajnoki sorozaton megismert partneri viszonyát. Ennek az új Ducato (L2H2) alapjaira épült, 3 literes 180 lóerős MultiJet motorral szerelt változatnak az exkluzív, kézzel készített belseje is kiemeli a márka sport iránti elhivatottságát: a rendelésre gyártott Sabelt ülések és a versenyrészletekkel kiegészített, teljes egészében Alcantara-val borított kormány, tetőkárpit és térelválasztó komoly érzelmi hatást keltő belső teret eredményeztek. A karosszéria külseje egy még soha nem látott, dinamikus háromdimenziós hatású látványelemet visel, ami még inkább hangsúlyozza a Fiat Professional márka és a Yamaha gyári versenycsapata közötti partneri viszonyt.

A stand szintén kiemelkedik környezetéből, a 2015-től a márka összes haszonjárművének hivatalos emblémájaként megjelenő "Fiat Professional" logónak köszönhetően. A "Professional" szó azt hivatott érzékeltetni, hogy a márka képes úgy kommunikálni mint egyik szakmabeli a másikkal: ráadásul a márka már több mint száz éve a vállalkozások rendelkezésére áll és aktív részt vállal sok ország gazdaságának és társadalmának fejlődésében.

A hannoveri kiállítás egyben annak a számos exkluzív szolgáltatásnak a felfedezésére is kiváló alkalmat nyújt, amit a Fiat Professional a Mopar-ral, a Fiat Chrysler Automobiles márkái által szerviz és vevőszolgálati ellátásra, valamint eredeti alkatrészek és tartozékok szállítására ajánlott márkával együttműködve kínál.

Az új Dobló


A Hannoveri Autókiállítás lehetőséget nyújt az új Doblò, - a Fiat Professional negyedik generációs modelljének - debütálására, amit teljesítményével és funkcionális minőségével, raksúlyával és termelékenységével, valamint alacsony üzemanyag fogyasztásával és csökkentett fenntartási költségeivel kategóriája csúcsának elérésére terveztek.


A világszerte több mint 80 országban - beleértve Észak-Amerikát is, ahol a járművet a RAM márka forgalmazza Promaster City néven - értékesített Doblò „világmodellé" vált, csakúgy mint az új Ducato és minden bizonnyal nagymértékben hozzá fog járulni a Fiat Chrysler Automobiles növekedéséhez a kishaszonjármű szektorban.

Egy győztes modell örököseként - több mint egymillió vásárló választotta 2000 és 2014 között - az új Doblò megerősíti vezető szerepét ebben a piaci szegmensben, ami hozzávetőleg a teljes európai kishaszonjármű piac 25 százalékát jelenti.
A modell egyesíti egy B-szegmensbe tartozó jármű üzemanyag fogyasztását és károsanyag kibocsátását egy alsóközépkategóriás szedán kényelmével, valamint egy kisteherautó méreteit egy nagyobb teherautó teherbírásával. Mindemellett ez a jármű a tervezés első pillanatától kezdve minden szempontból haszonjárműnek készült, amely nem csak egy kisteherautó hanem egy vérbeli, különböző felszereltséggel számos különböző munka elvégzésére alkalmassá tehető többfunkciós haszonjármű.

A 2015 elejétől megvásárolható új Doblò négy karosszéria változattal (Cargo, Combi, Work up és padlólemezes alváz), két különböző magassági és két különböző hosszméretben a legszélesebb választékot kínálja a szegmensben.
A vásárlók számára összesen közel 200 különböző karosszéria típus és több mint 1000 változat áll rendelkezésre, amelyek a zárt áruszállítótól a kötöttpályás járművekig és az egyedi feladatokra átalakított változatoktól a speciális járművekig terjednek.

Az új Doblò belsejét és külső megjelenését teljesen áttervezték. Az új motorháztető (amely mostantól jobban elkeskenyedik és nagyobb összhangban van a hajlított tetővel) kiemelkedik a jármű modernebb és jobban megkülönböztethető elejéből, csakúgy mint az új lökhárítók és a nagyobb hűtőrács, valamint a jármű sziluettjének vízszintes áramlását hangsúlyozó hátsó lámpacsoport.

Az új Doblò belső utasterét is teljesen átalakították, nem hagyva érintetlenül a műszerfalat, kárpitot, kormánykereket, a műszerek kijelzését és az ajtópaneleket sem.

Ez az új stílus a legmagasabb fokú funkcionalitást biztosítja, ami a kiemelkedő teljesítménnyel együtt az új Doblò tervezőinek két alapvető fókuszpontja volt. A funkcionalitás koncepcióját jól szemlélteti a teljesen újragondolt multifunkciós első üléspad, amely 3 első ülőhelyet kínál és, amely alatt egy praktikus és nagyvonalú tárolóhely rejlik. További gyakorlati szempontok mentén tervezett praktikus megoldás, hogy a középső ülés lehajtható és kartámaszként vagy akár irattartóként is használható. Hosszú tárgyak szállítása érdekében az utasülés is lehajtható, az ülés háttámláján található horgokkal pedig a csomag megbízhatóan rögzíthető.
Az egyéb funkcionális jellemzők magukban foglalják többek között az elektromosan behajtható visszapillantó tükröket, valamint az infotainment (információs és kommunikációs) lehetőségek széles választékát mint például Bluetooth kapcsolatra képes rádiókat és USB/AUX aljzatokat. Ezenfelül elérhető még az új Doblòban az exkluzív Uconnect rendszer is, 5 collos színes érintőképernyővel, beépített navigációs rendszerrel, és digitális (DAB) rádióval kiegészítve.

A teljes funkcionalitás koncepciója érvényes a csomagtérre is amit annak szabályos alakja, ergonomikus fogantyúi és a belső térhez könnyű és kényelmes hozzáférést biztosító, 180 fokban nyíló praktikus hátsó ajtók is bizonyítanak. Nem szabad elfeledkezni a jármű rendkívül széles felhasználási lehetőségeiről sem, hiszen az 1 tonna hasznos teherbírás mellett a jármű 5 köbméternél is nagyobb belső térrel dicsekedhet.

Ami a teljesítményt illeti, az új Doblò nagymértékben megerősíti a bi-link független hátsó felfüggesztés használatáról hozott döntést, mivel az a terheléstől függetlenül minden körülmények között elsőrendű kényelmet és úttartást biztosít. Mindemellett a Fiat Professional nagyra értékelt és exkluzív "egy feladat - egy motor" stratégiájával összhangban az új Doblò motorjai a különböző szakmai elvárásoknak és használati módnak - rövid városi fuvaroktól a nagytávolságú szállításokig - megfelelő maximális teljesítményt nyújtják, az 1.4 literes TurboJet kettős üzemanyagú (benzin/metán) motor például a kategória legjobb üzemanyag fogyasztását és károsanyag-kibocsátását biztosítja.

Az 1,3 és az 1,6 literes multijet dízelmotorok nyomaték leadásán jelentősen javítottak a mérnökök, alacsony fordulaton nagyobb nyomatékot adnak le (az 1,3 literes Mjet-nél ez hozzávetőleg 40 százalékkal növekedett) következésképpen rugalmasabbak és reakcióidejük is gyorsabb. A 90 lóerős 1,3 literes MultiJetII és a 105 lóerős 1,6 literes MultiJet II motorok "EcoJet" változatban is hozzáférhetők amelyek jelentősen alacsonyabb fogyasztást és károsanyag kibocsátást kínálnak a Start & Stop rendszernek, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsoknak, az alacsony viszkozitású olajnak, "intelligens" generátornak, változtatható űrtartalmú olajszivattyúnak és az aerodinamikai csomagnak köszönhetően. Mindezek eredményeként vált lehetővé a 4,4 l/100 km üzemanyag fogyasztás és a 115 g/km CO2 kibocsátási érték elérése.
Az értékesítés megkezdését követően a Traction+ rendszer is hozzáférhető lesz az új Doblòban. Ez még alacsony tapadási együtthatójú felületeken (mint pl. hó vagy sár) is figyelemreméltó tapadást biztosít a jármű leterhelése - és ezáltal üzemeltetési költségeinek növekedése nélkül - (ami pl. a 4x4 rendszereknél megszokott.)

A modell akusztikus teljesítménye is nagymértékben javult, ami az utastér zajszigetelési megoldásait dícséri és amelyeknek köszönhetően a zajszint átlagosan 3 decibellel alacsonyabb mint korábban.

Az új Doblò motorválasztéka négy turbodízelből - 1.3 literes MultiJet II (90 LE) 200 Nm, 105 LE 1.6 literes MultiJet II 290 Nm, 90 LE 1.6 literes MultiJet II 200 Nm robotizált sebességváltóval és 135 LE 2.0 literes MultiJet II 320 Nm - és három benzin motorból áll: 95 LE 1.4 literes 127 Nm, 120 LE 1.4 literes TurboJet 206 Nm és 120 LE 1.4 literes TurboJet 206 Nm kettős üzemanyagú (benzin/metán).
Az Euro 5+ kibocsátási normával rendelkező összes dízel motorra a magasfokú vezetési élmény, a kiváló teljesítmény, csendes működés, alacsony üzemeltetési költségek (fogyasztás és karbantartás) jellemző a megbízhatóság és a fenntartható környezetvédelmi megoldások mellett. A benzin motorok mindegyike már most teljesíti az Euro 6 károsanyag-kibocsátási előírásokat.

A biztonságot illetően a modell következetes és kiszámítható úttartását részben a stabilitás megőrzésére hivatott korszerű elektronikai eszközök alapvető használata garantálja, nevezetesen az EBD-vel (elektronikus fékerő elosztóval) szerelt ABS, ASR-rel (kipörgésgátlóval) szerelt ESC, HBA (hidraulikus fékrásegítés) és a Hill-Holder (visszagurulás-gátló) ami a vezetőt az emelkedőn történő elindulásban segíti. Az aktív és passzív biztonsági rendszerek sorát a keréknyomás-ellenőrző rendszer mellett az első és az első oldal-légzsákok egészítik ki, amelyek szükség esetén a fejet és a mellkast is védik.

Csakúgy mint az előző generációk esetében, az új Doblò-t is a törökországi Bursa-ban található TOFAS üzem fogja gyártani, amely a világ egyik legjobb autóipari létesítménye, melyet a World Class Manufacturing Assessment (Világszinvonalú Gyártói Értékelés) aranyérme is bizonyít.

Dióhéjban összefoglalva az új Doblò nagyobb funkcionalitást, nagyobb teljesítményt és nagyobb értéket nyújt.

Az Új Ducato


Az új Fiat Ducato a legfrissebb kiadása annak a slágermodellnek, amely az elmúlt harminchárom év és öt generáció alatt számos nemzetközi díjat tudhat magáénak és komoly piaci sikert élvezhetett, amit az 1981-től napjainkig világszerte eladott több, mint 2,6 millió példány is igazol.

Az EMEA térségben (Európa, Közel-Kelet és Afrika) etalonnak számító Fiat Ducato az évek során átlépte Európa határait, és eljutott Oroszországba, Latin-Amerikába, a Közel-Keletre és Ausztráliába. A modellt jelenleg a világ több mint 80 országában forgalmazzák, beleértve Észak-Amerikát is, ahol a Ducato ebben az évben jutott főszerephez a RAM márkával. A Fiat Ducato igazi „globális" jármű, amely a 3,5 tonna alatti haszongépjárművek szegmensében meghatározza a Fiat Chrysler Automobiles növekedését.

Az új külső dizájn annak az ultramodern „személyautós" formatervezési folyamatnak az eredménye, amellyel a haszongépjármű koncepciójához a dinamizmus, a biztonság, a minőség és a robusztusság társul. A Fiat Professional új modellje továbbfejleszti a „funkcionális dizájn" fogalmát, amely mindig is jellemző volt a Ducatóra. Az új jellemzők között külön említést érdemel a kétféle színben választható hűtőmaszk és első díszléc, az új, 16 colos kerekek, az új, LED-es nappali menetfény, valamint a javítási költségeket csökkentő, három részből álló első lökhárító.

Az új Ducato belső tere háromféle kivitelben (Classic, Techno és Lounge) választható, amelyek felfelé haladva egyre kifinomultabbak és elegánsabbak. Az új ülések hosszú távon is kiemelkedően kényelmesek és tartósak, a középkonzolban új pohártartó található. Az új Ducato az első jármű a szegmensben, amely exkluzív multifunkciós táblagép-tartót kínál. A középkonzol tetején található, minden kivitelhez rendelhető tartó a legkülönfélébb elektronikus berendezésekkel kompatibilis, az okostelefontól a táblagépig, de hagyományos jegyzettömbök rögzítésére is alkalmas.

Az erőteljes, jellegzetes megjelenésű új Ducato kategóriájának legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztásával és károsanyag-kibocsátásával büszkélkedhet: akár 5,8 l/100 km és 158 g/km CO2-kibocsátás a NEDC ciklus szerint. Ez a modellcsaládhoz kínált, innovatív MultiJet II Euro 5+ motorcsalád tagjainak köszönhető: a 2.0 MultiJet erőforrás legnagyobb teljesítménye 115 LE, maximális forgatónyomatéka 280 Nm (5-fokozatú sebességváltó); a 2.3 MultiJet 130 lóerős és 320 Nm nyomatékú (6-fokozatú sebességváltó), illetve 150 lóerős és 350 Nm nyomatékú (6-fokozatú sebességváltó) kivitelben választható; míg a 3.0 MultiJet maximális teljesítménye 180 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 400 Nm (6-fokozatú sebességváltó). A Comfort Matic sebességváltó minden MultiJet 2.3 és 3.0 motorhoz társítható, az adott vezetési körülményekhez és felhasználási területekhez optimalizált konfigurációban.

Az új Ducato még tovább erősíti az elődmodell megbízhatóságát és robusztusságát, köszönhetően a Fiat Professional műszaki szakértelmének, valamint a Ducato modellek globális tesztelése és exportja során szerzett tapasztalatának, amelynek keretében az Európai Unió határain túl is eljutottak. A Ducato ma minden korábbinál hitelesebben szólítja meg a globális piacot; a legkülönfélébb felhasználási területeken kell helyt állnia, mind keményebb kihívásoknak megfelelve. Az új modell robusztusságát és megbízhatóságát a karosszéria merevítésének és az illesztések tökéletesítésének, az optimalizált fékteljesítménynek, valamint a futómű és a tengelykapcsoló megnövelt élettartamának köszönheti. Az új Ducato például a teljes „szimplakerekes" kategória legjobb hasznos össztömegét (akár 4,25 tonna), legjobb hátsótengely-terhelését (akár 2,5 tonna), és legjobb hasznos terhelhetőségét (akár 2,1 tonna a furgon kivitel esetén) kínálja.

Az új Ducato még jobb teljesítményt nyújt a takarékosság és az üzemeltetési költségek terén. Ennek első számú eszköze a menetkész tömeg csökkentése, és ezzel együtt a hasznos terhelhetőség növelése, aminek érdekében mérnökeink módosították a felhasznált anyagokat és alkatrészeket - a különleges hátsó felfüggesztés például opcionálisan kompozit anyagból is készülhet -, továbbá minden eddiginél szélesebb és átfogóbb erőforrás-választékot vezettek be. Ez a megközelítés még inkább megerősíti a Fiat Professional egyedülálló és igen népszerű „egy küldetés-egy motor" stratégiáját.

Az új Ducato gazdag felszereltségében is a legjobb hagyományokat ápolja, köszönhetően az ultramodern biztonsági és vezetőtámogató berendezéseknek, valamint az új infotainment rendszernek. A Ducato minden kivitelén alapfelszerelés például a menetstabilizáló elektronika (ESC). Ezt a rendszert olyan funkciók bevezetésével tökéletesítették, mint a borulást megelőző rendszer, a terhelésfüggő szabályozás (LAC), a visszagurulás-gátló (Hill Holder), a kipörgésgátló (ASR), vagy az elektronikus fékerőelosztó (EBA) rendszer.

Mindezeken túlmenően a jobb manőverezhetőség és a fokozott menetkomfort érdekében alapfelszerelés a Servotronic rendszer a MultiJet 2.3 és 3.0 motorral szerelt kiviteleknél. További vezetőtámogató rendszerek opcióként rendelhetők: ilyen a Traction+ (lejtmenet assisztenssel), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint a jelzőtábla-felismerő rendszer.

Mérnökeink a szórakoztató és tájékoztató (infotainment) megoldások terén is új fejlesztéseket vezettek be: az új modellekhez rendelhető összes audiorendszer tartalmazza a Bluetooth-csatlakoztathatóságot és az MP3-lejátszót, míg a csúcskivitelű audiorendszer 5 colos érintőképernyőt, tolatókamerát, beépített műholdas navigációs rendszert és digitális rádióvevőt (DAB) is kínál.

A Fiat Professional új modellje a piac legszélesebb elsőkerék-hajtású modellválasztékát kínálja. A különböző felépítmények, motorok és egyéb műszaki tartalmak valamennyi lehetőségét figyelembe véve összesen tízezer féle haszongépjárművet, személyszállítót vagy átépítésre szolgáló alapot konfigurálhatunk. Csak a furgon modellcsaládon belül nyolcféle raktérkapacitás közül választhatunk (8-17 m3 között), amelyek mind a piac leggazdaságosabb és legpraktikusabb megoldását nyújtják. Emellett az új Ducato furgonok négyféle karosszériahosszal és háromféle magassággal rendelhetők, míg az alvázas kivitel ötféle hosszban választható.

Végezetül pedig még egy fontos hír; 2015 elejétől a 3 literes Natural Power erőforrás (Euro 6) 136 LE teljesítménnyel és 350 Nm nyomatékkal is kapható lesz, ami kétféle üzemanyaggal metán/benzin működik. A Ducato 140 Natural Power mind a Ducato, mind a Ducato Maxi sorozatban az alábbi változatokban lesz kapható: zárt áruszállító, Combi, Panorama és alváz.

 

utolsó videók

összetett keresés

Keresés...

Feladó
Címzett
Keresés

Kép


Download