Iratkozzon fel a hírlevélre

Iratkozzon fel az Stellantis Communications hírlevélre, és ismerje meg az összes újdonságot

05 máj. 2011

Új Fiat Ducato

A Fiat-csoport májusban vezeti be az új Ducatót, annak a piacvezetõ kishaszon-jármûnek a legújabb kiadását, amely öt generáción keresztül számos díjat nyert el, és 1981 óta több mint 2,2 millió példányban talált gazdára.

Új Fiat Ducato

 A Fiat-csoport májusban vezeti be az új Ducatót, annak a piacvezetõ kishaszon-jármûnek a legújabb kiadását, amely öt generáción keresztül számos díjat nyert el, és 1981 óta több mint 2,2 millió példányban talált gazdára. A Ducatót „üzletre tervezték", sikerének titka pedig azon képessége, hogy mindig kész volt megváltozni, és az ügyfelek konkrét elvárásaihoz igazodni.

Az új Ducato továbbra is kiemelkedik a mezõnybõl, köszönhetõen egyedi formájának és kiegyensúlyozott arányainak. Erõteljes, dinamikus formaterve magabiztos személyiségrõl tanúskodik, kiválóan eltalálva az optimális egyensúlyt az esztétikum és a praktikum között.

A valódi újdonságokkal a gépházfedél alatt találkozhatunk. A Ducato motorjai mindig is megbízható, gazdaságos erõforrások voltak, alacsony fordulatszámon is nagy forgatónyomatékkal, amelyek minden forgalmi helyzetben kellemes, rugalmas vezethetõséget biztosítottak. Az új Ducato még egy lépéssel messzebbre megy, és kibõvített motorkínálattal csábít: négyféle, új MultiJet közvetlen befecskendezéses, Euro5-ös turbódízel erõforrás, 115-177 lóerõ teljesítménnyel, öt vagy hatfokozatú sebességváltókkal, valamint rekord alacsony üzemanyag-fogyasztással és CO2-kibocsátással (akár 6,4 l/100 km és 169 g/km különösebb felhasználási korlátozások vagy különleges kiegészítõk nélkül). Az ügyfelek éppen ezért olyan, gondosan felépített motorkínálatból választhatnak, amelyben biztosan megtalálják a vállalkozásuknak leginkább megfelelõ megoldást.

A motorok mellett az új Ducato három friss belsõ kialakítást is kínál, amelyek az elegancia és fényûzés eltérõ szintjeit nyújtják a felhasználóknak - ezt egyetlen más gyártó választékában sem találjuk meg. Kiemelt figyelmet fordítottak az ergonómiára és komfortra (akusztika, klímaszabályozás, felfüggesztés), így a Ducato utasfülkéje sokoldalú, kényelmes és rendkívül funkcionális. Pihenteti a vezetõ tekintetét, praktikus, rendezett és hívogató kialakításával kellemes környezetet biztosít.

A Fiat új haszonjármûvének további, jelentõs újdonsága a „Traction+" funkció, az az innovatív kipörgésgátló rendszer, amely rossz tapadást nyújtó, egyenetlen úton, durva talajon is jobb vezethetõséget szavatol. Az új generációs telematikai megoldások (a Blue&Me Nav-tól az „eco:Drive Fiat Professional" rendszerig) szintén most mutatkoznak be elõször a nagyközönség elõtt; segítségükkel a felhasználók optimális útvonalat tervezhetnek ügyfeleikhez, vagy a helyes és gazdaságos vezetést elõsegítõ javaslatokban részesülhetnek.

Akárcsak a jelenlegi, az új modellsorozat is gondosan felépített, sokoldalú család: a különféle futómû-, motor- és mechanikai variációk összességében mintegy kétezer fajta modellváltozatot eredményeznek - haszonjármûveket, személyszállító kiviteleket, valamint különféle felépítmények fogadására alkalmas, járóképes alvázakat. Konkrétabban a dobozos haszonjármû család nyolcféle térfogatot (8-17 m3) kínál, ráadásul ezek mind hatékonyabb munkavégzést tesznek lehetõvé (kilométerenkénti üzemeltetési költség, a szállított áru függvényében) mint korábban, köszönhetõen az új, Euro5-ös erõforrásoknak, amelyek az elõzõ, Euro4-es motoroknál mintegy 15 százalékkal kedvezõbb üzemanyag-fogyasztásra képesek, valamint a 48 000 kilométerre kitolt szervizintervallumnak.

A Ducato harminc éve vezeti kategóriáját, és most újult erõvel száll szembe a konkurenciával.

 Fiat Ducato: harmincévnyi sikertörténet

A Ducato öt generációja az elmúlt három évtized során számtalan vállalkozásnak volt elválaszthatatlan társa a sikerben. Mindig is népszerû volt a legkülönfélébb gazdasági szektorok (kézmûvesipar, kereskedelem, építõipar, mezõgazdaság, karbantartás, szolgáltatások) független szereplõinek körében; a nagy flották vásárlói számára (a privát és közszférában); mint különféle lakóautók és kirándulójármûvek kiindulási alapja; vagy mint speciális céljármû (mentõautó, kisbusz, iskolabusz, platós kisteherautó, hûtõkocsi, stb).

A modell sikerének titka az a hallatlan sokoldalúság és rugalmasság, amirõl az elmúlt harminc év során tanúbizonyságot tett.

A Ducato elsõ változata 1981-ben jelent meg, amikor a piaci és gazdasági viszonyok egészen mások voltak, mint napjainkban. A Ducato azonban már akkor is olyan, praktikus és robusztus jármû volt, amely új felfogásban tálalta a könnyû haszonjármûvekkel szemben támasztott elvárásokat - a praktikumot, a megbízhatóságot, és a gazdaságos üzemeltethetõséget. A modellt 1990-ben tervezték át.

A harmadik generációs Ducatót 1994-ben mutatták be. A modellcsalád igen népes volt: mintegy 500 féle kivitelben volt kapható, a felfüggesztéstõl, a mérettõl és terhelhetõségtõl függõen, és ezzel hatékony megoldást kínált a legkülönfélébb munkafeladatok elvégzésére. A piac tárt karokkal fogadta ezt a fejlesztést, és a siker nem is váratott soká magára: a szaksajtó az „1994. év nemzetközi haszonjármûve" díjjal ismerte el a Ducato innovatív és ügyfélközpontú karakterét.

2002-ben mutatkozott be az újabb generáció. Ez a Ducato egy mindennapi használatra tökéletesen alkalmas, rugalmas, dinamikus és tetszetõs modell volt. Sem megjelenésében, sem filozófiájában nem távolodott el túlságosan az elõzõ modelltõl.

Az ötödik, egyben legfiatalabb generációt 2006-ban vezették be. A modell minden téren maximálisan újszerû volt, a formavilágtól a kényelemig, a biztonságtól a vezethetõségig, a praktikumtól a teljesítményig, a megbízhatóságtól a takarékosságig, a sokoldalúságtól a termelékenységig.

A modellcsaládban az évek során számos élvonalbeli motortechnológiai megoldás valósult meg, olyanok, amelyek kellemes meglepetéseket okoztak az ügyfeleknek a technológia, a teljesítmény, a megbízhatóság és a versenyképesség terén.

 Íme néhány a legfontosabb újdonságok közül:

  • 1998: a SOFIM 2.8 i.d. TD motor (122 LE, 285 Nm) bevezetése.
  • 2000: 2.8 JTD Common Rail (127 LE, 300 Nm).
  • 2002: 2.3 MultiJet (110 LE, 270 Nm) és metán/benzin kettõs üzemû Bi-power motor
  • 2004: 2.8 JTD Power „Common Rail" változó geometriájú turbófeltöltõvel (146 LE, 310 Nm).
  • 2006: 2.2 MultiJet (100 LE, 250 Nm)

                        2.3 MultiJet (120/130 LE, 320 Nm)

                        3.0 MultiJet (157 LE, 400 Nm)

 Sevel: a Ducato gyár

A Val di Sangróban mûködõ Sevel (Società Europea Veicoli Leggeri) a legnagyobb olyan európai gyártóüzem, ahol 2,8-3,5 tonna össztömegû haszonjármûveket állítanak elõ. Az 1981-ben, a Ducato gyártására létesített üzem Atessa és Paglieta között, Chieti tartományban található. A létesítmény alapterülete több mint 1,2 millió négyzetméter (120 hektár), ebbõl 344.000 m2 (34 hektár) fedett terület. Az üzem a teljes gyártási folyamatnak (karosszéria-elõállítás, fényezés, és összeszerelés) otthont ad. A karosszériaüzemben mintegy 300-féle különbözõ alváztípus készül, a fényezésen körülbelül 120-féle árnyalatot használnak, az összeszerelõ üzembõl pedig több mint 6000 különbözõ kivitel (Fiat és PSA variánsok) kerül ki, az opciós tételek száma meghaladja a 150-et. Ezeket a nagy számokat a szakmai felhasználók és flották sokrétû elvárásai indokolják, amelyeknek a Ducato maradéktalanul képes megfelelni, hála a gyártósor rugalmasságának. Az, hogy a Ducato a mai napig az egyik legnépszerûbb és legnagyobb számban értékesített haszonjármû Európában, részben annak is köszönhetõ, hogy gyártóüzeme képes volt, és most is képes a termék változásaival együtt növekedni, alkalmazkodni és újraalkotni önmagát.

Iratkozzon fel a hírlevélre.

IRATKOZZON FEL MOST